Kashan

30 september 2016 - Kashan, Iran

Gisteren in Kashan aangekomen. Een woestijnstad op de oude zijderoute. Het is hier supermooi. Ik logeer in een guesthouse dat uit een sprookje van 1001 nacht lijkt te komen. Na wat achenebbisj cheap ass hotels, is dit wel de mooiste plek tot nu toe. Mijn kamer is klein, maar fijn en ligt aan een prachtige binnentuin. Het ligt in een wirwar van straatjes en ik ben blij dat er bordjes hangen.
Er zijn hier heel veel historische huizen en ik heb er een aantal bekeken. Allemaal net iets iets te groot voor me en de traptreden zijn qua hoogte ook niet berekend op de oude dag. Ook een oude hamam bezocht. Lekker sfeervol allemaal. Redelijk rustig overal en de toeristen die ik zie, zijn meest Iraans.
Vandaag honderd keer gevraagd om met mensen op de foto te gaan. Ik begrijp niet zo goed wat daar leuk aan is, maar blijkbaar is dat populair. Het is nou niet dat je gesprekken hebt met ze of zo. Soms durven ze het niet meteen te vragen en lopen ze eerst een tijdje om je heen te dralen.
Ik het hotel in Hamedan maakte in het mee en nu in het restaurant waar ik heb geluncht: ze zetten een vlag neer van je land.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade